Podpora okresných úradov poskytujúcich integrované proklientsky orientované služby v menej rozvinutých regiónoch za účelom zlepšovania prístupu občanov k verejným službám
projektu
eur
2 mes.
10 mes.
ITMS kód projektu: 314011ABI3
Prijímateľ: Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
- Prioritná os 1:
- Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa
- Špecifický cieľ:
-
1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy
1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov
Trvanie projektu: september 2019 - december 2023
Kategória projektu: Verejné služby
Tento projekt sa realizuje v súlade s cieľom programu ESO a má synergiu s projektmi „Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj Klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov“, „Podpora tranformačného procesu okresných úradov pri poskytovaní proklientsky orientovaných služieb klientskych pracovísk“ a „Optimalizácia procesov vo verejnej správe“, pričom je samostatným projektom, ktorý je ďalším pilierom komplexného zabezpečenia reformy VS v súlade s cieľmi projektu popísanými nižšie.
- Hlavnými cieľmi národného projektu sú predovšetkým podpora transformácie výkonu miestnej štátnej správy v menej rozvinutých regiónoch s dôrazom na proklientsky orientovaný prístup pri poskytovaní verejných služieb občanovi a podnikateľským subjektom vo vybraných najmenej rozvinutých okresoch, kde momentálne chýba poskytovanie integrovaných služieb VS prostredníctvom podpory administratívnych kapacít klientskych pracovísk, ako aj zlepšenie a skvalitnenie poskytovania integrovaných proklientsky orientovaných služieb občanom, ktorí sa hlásia k príslušníkom národnostnej menšiny.
- Nakoľko služby verejnej správy ovplyvňujú takmer každú osobu, ktorá prichádza do kontaktu so službami poskytovanými štátom, či už ako prijímateľ alebo ich poskytovateľ, cieľovú skupinu projektu možno rozdeliť z dvoch aspektov nasledovne:
- Cieľovú skupinu projektu budú tvoriť zamestnanci štátnej správy, ktorí predstavujú pozíciu poskytovateľa služieb (pracovníci vo front – office pracoviskách, koordinátori pre regionálny rozvoj a zamestnanci klientskych pracovísk, ktorí poskytujú proklientsky orientované služby v jazyku národnostných menšín).
- Výsledky projektu nepriamo pomôžu fyzickým a právnickým osobám využívajúcim služby verejnej správy.
- Cieľová skupina je zostavená tak, aby profit z realizácie projektu mal čo najväčší dopad na kvalitu a spokojnosť s poskytovanými službami. Miestom realizácie je menej rozvinutý región SR s dôrazom na najmenej rozvinuté okresy a okres Prievidza v súvislosti s prebiehajúcim transformačným procesom regiónu Horná Nitra a ich pracoviská poskytujúce služby verejnej správy.